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Albert García López
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17/11/2009 |
90
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Albert García López
Me gustaría acabar este análisis destacando unas palabras del mismo Sánchez-Crespo en la entrevista que citábamos hace un instante. Y es que a lo largo de este análisis hemos comentado que InviZimals es un juego enfocado sobre todo al público infantil –y en efecto así es– pero en el fondo hay mucho más que eso. No pasa nada si después de pasarte el Fallout 3 te da por jugar a InviZimals, tranquilo que no estás malo. Por encima de la estética del juego subyace algo todavía más importante y que es "la recuperación de ese espíritu infantil". InviZimals escarba en unas experiencias que quizás nuestra ajetreada vida haya borrado por completo de nuestras mentes. Son las aventuras que de niños eramos capaces de montarnos sin salir de casa, son aquellas exploraciones a la habitación de nuestra hermana, esconderse en un armario, creerse cualquier personaje. Estas experiencias son la base de InviZimals y la posibilidad de que podamos recuperarlas no tienen nada que ver con polígonos, ni con frames por segundo, ni decisiones morales, ni con secuencias espectaculares; son simplemente magia, la magia de este título.
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Sara Borondo
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12/11/2009 |
90
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Sara Borondo
Invizimals es una apuesta por la creatividad, por la ilusión y la fantasía. No se trata de una traslación de juegos conocidos a un hardware diferente. Es más bien un descubrimiento.
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13/12/2009 |
90
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Un muy buen juego, muy cuidado en muchos aspectos, tanto en la innovación, como en la jugabilidad, sin olvidar ni muchísimo menos el apartado técnico así como la duración del juego, en general toda una sorpresa para muchos y que deparará un muy buen futuro a Novarama en el mundo de los videojuegos.
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16/11/2009 |
89
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„InviZimals“ ist der Grund, warum man eine Kamera auf sein PSP-System montieren sollte. So einfach ist das – die Suchtgefahr ist immens hoch, und schon nach dem Testen werden Sie Probleme haben, aufzuhören: Versprochen! Das Spiel nimmt alles, was an „Pokémon“ und dergleichen gut war (Jagd- und Sammelprinzip, Entwicklung, Wettbewerb), kombiniert das Ganze mit einer Cam und entfesselt das Ergebnis direkt vor Ihren Augen, wo immer Sie sich auch aufhalten mögen! Der große Vorteil gegenüber den Konkurrenten ist, dass die Fangmethoden immer unterschiedlich sind, Sie mehr Freiraum beim Entwickeln Ihrer InviZimals besitzen und die Elemente samt den einsetzbaren Gegenständen für eine unglaubliche taktische Tiefe in der Schlacht sorgen. Innovation pur gepaart mit Langzeitmotivation – machen Sie sich bereit für „InviZimals“!
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Una apuesta para los más pequeños pero una aplicación de tecnología la mar de interesante que podría dar unos resultados bastante cañeros si se aplicara a algún título para adultos. Eso sí, si los ‘Invizimals’ se decapitaran unos a otros en una orgía de sangre la cosa ganaría en “tenderness”.
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18/12/2009 |
84
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Un divertido juego de capturar bichos y evolucionarlos peleando con ellos, que destaca por el empleo de la cámara Go! Cam.
PlayMania [132] Enero 2010 Disponible online en Archive.org
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82
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Invizimals hints at better things to come, but you may as well get in on the ground floor and start rounding up these creatures before they overrun your household.
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18/11/2009 |
80
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Joaquín Relaño Gómez
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13/11/2009 |
80
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Joaquín Relaño Gómez
Invizimals es una original apuesta que aprovecha la cámara de PSP como ningún juego ha hecho hasta ahora para desarrollar un título que bebe de los conceptos de 'realidad aumentada' que tan de moda están en la actualidad (y que en el futuro lo estarán mucho más gracias a proyectos como el tan traído y llevado Natal de Xbox 360), llevando a la pantalla de PSP ideas frescas y atractivas en una disciplina de juego tan supuestamente desgastada como es la que la popular serie Pokémon pusiera de moda la década pasada. Así, en Invizimals debemos descubrir y capturar diversas criaturas (unas 120 diferentes), aunque lo haremos de formas más que originales puesto que las buscaremos en nuestra habitación en lugar de en el propio juego.
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27/10/2010 |
75
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Invizimals isn't the most portable-friendly game, but it is easily the most impressive augmented reality game, let alone on the PSP.
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Jack DeVries
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12/10/2010 |
75
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Jack DeVries
Invizimals is really cool, but it's not polished enough to be the next generation of monster battling. If I was under 10 years old I'd love this game, and I think a lot of kids are going to be psyched for it, but the novelty of the augmented reality wears thin too quickly. I really want the developers to make a sequel, and focus on making the interactions more believable, and fleshing out the game (fewer cutscenes, more actual missions). Ideally I could see this franchise on the PS3 using the PS Eye, possibly using collectible cards, or even merchandise to earn new Invizimals. With a better camera, a bigger processor, and a system that's easier to use online, Invizimals could be something that beats the crap out of the sickeningly cute EyePet, and gives Pokemon some much needed competition.
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23/12/2009 |
75
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I would love to see a sequel to this game someday that expands on the exploring of your environment by being a bit more specific. Invizimals that live in shoes or bathtubs perhaps? Adding elements like this and also ironing out a few kinks could unleash the hidden potential this title holds. As it is, this is an entertaining game for the young ones, but an entertaining distraction for the rest of us.
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18/11/2009 |
70
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It's cute and clever, then, but still more than a little clunky. Attempting to provide gameplay that the camera can't always handle, it risks frustrating its young, genre-savvy audience before they've even collected or evolved a decent collection of creatures. Invizimals is certainly packed with bold ideas and rewards for those motivated enough, but frequently suffers for its ambition, and it's hard not to feel that it's restricted as much as liberated by the camera.
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18/10/2010 |
70
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Invizimals won’t be toppling the house that Pikachu built, but it’s at least an innovative competitor. The technology impresses, but the combat can be shallow and somewhat tedious. Trying out all of the different ways to acquire the creatures is fun, but more importantly it fuels optimism for future gameplay applications with the PSP camera. Inivizimals proves to be more than a just neat tech demo, but it is made for younger kids, so if you are of legal drinking age, or can’t wait to be, this is probably one you can skip.
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19/11/2009 |
70
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Invizimals é um jogo interessante, onde se consegue aplicar com genialidade as características da PSP. É um jogo pensado e construído tendo em mente a PSP, tomando de assalto tudo o que ela tem de bom. Pena é que devido ao uso da câmara bem como na leitura constante do UMD, a bateria acaba muito mais rápido que num jogo normal. Algum de vocês ouve vozes em casa? Gritos? Peguem na vossa PSP, pois poderão ter diversos Invizimals em casa.
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12/02/2010 |
70
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Ambition isn't always rewarded with success - if it were, Invizimals would rate amongst one of the very best PSP titles available. The real problem is the inability for the technology to adequately support the concept, and despite the developers best efforts, we're left with a curious yet somewhat frustrating foray into the world of Augmented Reality that has perhaps arrived a few years too soon.
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Carolyn Petit
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02/11/2010 |
60
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Carolyn Petit
The Invizimals experience is better when shared with others. You can battle or trade your invizimals via ad hoc or infrastructure multiplayer. The online community isn't very robust at the moment, though, so you'll have better luck coordinating with friends than just hopping online and hoping to find a battle or trade partner. Those who like to live dangerously will appreciate the option to raise the stakes in their invizimal battles with a bet, which grants the victor the option to steal, destroy, or forgive the loser's creature. Trading and battling with others gives this game a bit more longevity, particularly for completionists who want to collect all of the 100-plus invizimals in the game. But other games have handled the creature battling concept with more success. The technology of Invizimals is very impressive at first, but once that wears off, these cute creatures often prove to be more trouble than they're worth.
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01/01/2010 |
50
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The inadequacies of the PSP camera shatter what little illusion is conjured. At one point, Brian Blessed whispers. All is not right in the world.
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23/12/2010 |
25
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Invizimals really wants to be Pokémon, but takes away everything that was great about it. There isn't any customization or depth, the story is in FMV with bad actors performing a boring script, the capturing mini-games are broken, and the whole damn thing reminds me that I could be playing Pokémon instead. It has a few cool tricks with the camera, but this is simply an interactive tech demo... play it for a minute if you're buying the camera anyway, but it won't be plugged in for long.
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